ביטוח משאית – מי בכלל צריך את זה?

כשאנחנו רוכשים מכונית פרטית, ברור לנו שאנחנו חייבים ביטוח. אנחנו מצטיידים בפוליסת ביטוח חובה, ולרוב אנחנו מוסיפים כיסוי נוסף למען השקט הנפשי שלנו. באופן דומה אנחנו נדרשים לפעול גם כאשר מדובר במשאית, ולמעשה, בשל אופייה המיוחד של המכונית העצומה, ביטוח הוא דרישה בסיסית וחיונית שלא מומלץ לוותר עליה. אז מה באמת חשוב לדעת לפני שמקבלים החלטה? הנה כמה נקודות למחשבה, והן יכולות להשפיע על הכיסוי שתקבלו ועל הפרמיה שתשלמו מדי חודש.

מה סכום הפיצוי שתקבלו?

כמו בכל פוליסה אחרת, גם בכל הקשור לרכישת ביטוח משאיות חשוב מאוד לבדוק את סכום הפיצוי, ולעלות שתשלמו על הביטוח מדי חודש. במילים אחרות, לפני שאתם רוכשים את הפוליסה בדקו מה הוא הכיסוי המוצע במידה ותצטרכו לבצע תיקונים שונים ברכב, מה היא האחריות שלכם בכל הקשור לנזקים (לרבות נזקים לצד ג') והאם אתם מקבלים כיסוי גם על הוצאות משפטיות. באופן טבעי, פוליסה מקיפה יותר תעלה לכם מעט יותר אבל היא גם תבטיח לכם ראש שקט הרבה יותר. לפרטים נוספים על העלויות – צור קשר כבר עכשיו.

מי נוהג ברכב?

אם יש מרכיב שעשוי להשפיע על מחיר הפוליסה ועל הכיסויים המתאימים עבורכם, זהו כמובן הנהג שלכם. חשוב לזכור שיש לא מעט פרטים הנכנסים אל המשוואה הזו, מגילו של הנהג ועד הוותק שלו על הכביש, ובפרט על משאיות. באופן טבעי יילקחו בחשבון כמה וכמה נושאים נוספים, לרבות הנזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי ומולם תרצו לבטח את עצמכם, ונזקים הקשורים באופי פעילותה של המשאית, בין אם מדובר במשאית המשלבת מנוף או מערבל, ובין אם מדובר במשאית המשנעת מזון.

האם אתם מגנים על העסק שלכם?

המשאית היא אחד הכלים הקריטיים ביותר עבור העסק שלכם, וסביר להניח שהיא שם כדי להעביר סחורה וציוד ממקום למקום. משום כך היא יכולה להשפיע באופן דרמטי על הפעילות שלכם, וכל עיכוב או השבתה יסבו נזקים כבירים. אם כן, לפני שאתם רוכשים ביטוח משאית כדאי להבין לעומק מה כולל הביטוח, אילו כיסויים מוענקים לכם ומה תהיה ההשתתפות העצמית שלכם במידה ויהיה בכך צורך. ככל שתגנו על עצמכם יותר כך תימנעו ממצבים שבהם העסק מתקשה לעמוד בקצב העבודה רק משום שהמשאית שלכם נמצאת כרגע במוסך, או שהיא כלל איננה פעילה מסיבה כזו או אחרת.