ביטוח תאונות אישיות – כך תממשו אותו

אנחנו רוכשים פוליסות ביטוח שונות כדי להתגונן מפני סיכונים כאלה ואחרים. כך אנחנו יכולים להגיע מוכנים יותר לתרחישים שונים, לרבות תאונות, פציעות ופגיעה ביכולת שלנו לעבוד ולהתפרנס. בין הפוליסות המוכרות והמבוקשות היום אפשר למנות את ביטוח התאונות האישיות, וחשוב להבין במה בדיוק מדובר ואיך בכלל מגישים תביעה לקבלת הפיצוי המגיע לכם, אם וכאשר יעלה בכך הצורך.

לפני הכול: מה זה בכלל ביטוח תאונות אישיות

במהותה, פוליסת תאונות אישיות מעניקה לנו פיצוי כספי במצב שבו נגרם לנו נזק גופני. את הפיצוי הזה נוכל לקבל במצבים שונים, בין אם החלקנו בחדר המדרגות בדרך הביתה, ובין אם נקלענו לתאונת דרכים. למעשה, גם כאשר קיימת פוליסה אחרת (למשל ביטוח חובה או אובדן כושר עבודה), ביטוח תאונות אישיות עדיין מספק לנו כיסוי חשוב, וזו סיבה מצוינת להצטייד בביטוח הזה בשלב מוקדם ככל האפשר.

אז איך מגישים תביעה?

אם הצטיידתם מראש בפוליסת ביטוח של תאונות אישיות, ואתם מתמודדים כעת עם פציעה, שבר או פגיעה מכל סוג שהוא, חשוב לבדוק ולהבין האם אתם זכאיים לפיצוי. אם כן, לאחר האירוע או התקרית, בין אם מדובר בתאונת דרכים, אימון כושר במכון או נפילה ברחוב, מומלץ לבדוק את הפוליסה, את האותיות הקטנות ואת הסכומים שמגיעים לכל סוג של פגיעה. כדאי לבדוק בשלב הזה גם מה היא ההשתתפות העצמית שתידרש (אם בכלל) ובהחלט כדאי להיעזר בגורם מקצועי לצורך כך, ובפרט בסוכן הביטוח שלכם. רוצים לדעת איך מגישים תביעה? כל המידע מחכה לכם באתר.

שלב התכל'ס: אוספים מסמכים

לצורך הגשת התביעה רצוי להיערך מבעוד מועד עם כל הניירת הרלוונטית. מי שעבר תאונת דרכים יצטרך להציג דו"ח מפורט ואף את אישור המשטרה, לצד רישיון נהיגה, תעודת ביטוח החובה ואף תעודות רפואיות בהתאם לצורך. במקרה של אשפוז יש להציג סיכום שחרור מבית החולים וכן דוחות רפואיים ואף צילומי רנטגן או סי-טי, בהנחה שאכן היה בהם צורך. חשוב לזכור עוד שישנם מצבים בהם נדרשים אישורים נוספים, בפרט כאשר מדובר במצב סיעודי הכולל גם מעורבות של המוסד לביטוח לאומי, או כאשר ישנה פגיעה לצמיתות באיבר מסוים או ביכולת תפקוד ספציפית. כאמור, אתם לא צריכים לנווט בדרך המורכבת הזו לבד, שכן ליווי של סוכן הביטוח יקל עליכם מאוד, ויאפשר לכם להתמקד ולפעול נכון מהצעד הראשון.