איזה ביטוח רכב אתם באמת צריכים – ומה הוא מכסה?

על שלושה סוגי ביטוח דיברה התורה: חובה, מקיף וצד ג'. כל ביטוח מעניק לנהג כיסוי אחר, אבל נהגים רבים לא לגמרי בטוחים מה ההבדל בין כל סוג, ומה הם באמת צריכים. אז איך בכל זאת אפשר לדעת?

מה זה ביטוח חובה?

כפי ששמו מרמז לנו, ביטוח חובה הוא ביטוח המחייב את כלל בעלי הרכבים. הרעיון מאחורי החוק הזה פשוט: פוליסת הביטוח הזו מספקת הגנה לכל אותם עוברי אורח שעלולים להיפגע במהלך הנסיעה. בין אם מדובר בנוסעים אחרים שנמצאים איתכם במכונית ובין אם מדובר בהולכי רגל שנפגעו במהלך הנסיעה, זהו הביטוח שמעניק שכבת הגנה חיונית ובסיסית, ובסוכנות שבעת האלונים סוכנות ביטוח תוכלו לקבל הצעה גם לביטוח זה – וגם לפוליסות הנוספות, בהתאם לצרכים שלכם.

מה זה ביטוח מקיף?

ישנם גם מצבים שבהם הנהג עלול להסב נזק לרכב – בין אם מדובר במכוניתו שלו ובין אם מדובר במכוניתו של אדם אחר. לצד נזקים אלה יש לקחת בחשבון גם סיכונים הקשורים לגניבה, למשל, ועם ביטוח מקיף ניתן לכסות לא מעט מן העלויות. כך תוכלו לכסות את תיקון והחלפת המכוניות המעורבות בתאונה, ותקבלו כיסוי במצבים שבהם נגרם נזק למכונית אחרות.

מה זה ביטוח צד ג'?

גם כאן שמו של הביטוח רומז לנו היטב על המשמעות שלו: כאן ניתן כיסוי לנזקים שייגרמו לרכושם של אחרים. במילים אחרות, פוליסת הביטוח הזו כוללת גם הוצאות על הליכים משפטיים שונים, על תיקון הגדר או העמוד שבו נתקעתם או לכל רכוש אחר שספג נזק בעקבות הפגיעה. אז נכון, פוליסת הביטוח הזו בוודאי איננה מחויבת על פי החוק, אבל היא מעניקה לא מעט שקט נפשי כך שיש לה יתרונות משמעותיים משלה.

בחירת ביטוח רכב מתאים?

לצד ביטוח החובה, אותו אתם ממילא מחויבים לרכוש, מומלץ לשקול פוליסה נוספת שתעניק לכם כיסוי בהתאם לצרכים שלכם. סוכן הביטוח שלכם יוכל להעניק לכם ייעוץ חשוב מאוד בהתאם לשורה ארוכה של פרטים, מסוג הרכב ושנת העלייה על הכיש, ועד להרגלי ותדירות הנסיעה שלכם. אם תפעלו נכון ובשיקול דעת כבר עכשיו, כשאתם מתכננים את רכישת המכונית החדשה, תוכלו לצמצם את הסיכונים ולהפחית את העלויות שעשויות להידרש אם חלילה תיקלעו לתאונה בשלב כזה או אחר. ביטוח יכול להעניק לכם שקט נפשי, ואין כל סיבה לוותר על כך.