ביטוח בריאות – מדוע כל אחד צריך להחזיק ביטוח כזה?

לא פעם אנחנו יכולים לקרוא בתקשורת, על המצב של מערכת הבריאות הציבורית בישראל ועד כמה היא בעייתית. עומסים כבדים במיון, מחלקות עמוסות בחולים וחסרות כוח אדם, תורים עם תקופת המתנה ארוכה ועוד שורה של חוליים אשר יידרשו כמה וכמה עשורים, כנראה, בשביל לתקן אותם.

כולנו ניזונים ממערכת הבריאות הציבורית. לא משנה אם אנחנו במעמד כלכלי כזה או אחר, אנחנו לא יכולים שלא להשתמש בשירותי המערכת, בין אם זה בחדר מיון, רופא משפחה או כל רופא אחר. אך זה לא אומר שאנחנו חייבים להסתפק אך ורק במערכת הבריאות הציבורית. אנחנו תמיד יכולים להיעזר גם ברופאים שעובדים במערכת הבריאות הפרטית, וכן במרכזים רפואיים, בתי חולים ואמצעים אחרים אשר ניתן לפנות אליהם באופן פרטי, קרי, לא דרך קופת חולים.

לשם כך, אנחנו נדרשים להחזיק ביטוח בריאות. המשמעות של פוליסת ביטוח בריאות היא, שבכל עת כשאנחנו צריכים לקבל טיפול מסוים, אנחנו יכולים לפנות אל רופא שעובד עם חברת הביטוח שלנו, להזמין תור, וחברת הביטוח תישא בעלויות, במלואן או בחלקן, כנ"ל לגבי טיפולים, בדיקות, צילומים, ניתוחים ועוד.

ההבדל בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח ציבורי, קרי קופת חולים, נובע מכמה נקודות בסיס. ראשית, בביטוח בריאות פרטי, אנחנו משלמים מדי חודש לחברת הביטוח, בין אם אנחנו משתמשים בשירותיה או לא, שנית, החברה מתחייבת להעניק לנו שירותים בהתאם לפוליסה ולא בהתאם למה שהמדינה מחייבת אותה לתת, שלישית, יש לנו אפשרות לבחור את הרופאים עליהם אנחנו רוצים לפנות, כל עוד הם עובדים עם החברה, ארבע, יש לנו סיכוי לקבל תור בהקדם, מאחר וכמות יותר קטנה של מטופלים פונים אל הרופאים הנ"ל מאשר במערכת הבריאות הציבורית.

מדוע חשוב להחזיק ביטוח בריאות פרטי

נכון, שבאופן עקרוני מערכת כמו שקיימת בישראל, אי אפשר למצוא כמעט בשום מקום. שירותים של קופות חולים זה דבר שלא מוכר לנו מהעולם, ויש בכך הרבה ייחודיות ויתרונות. אך עם זאת, אנחנו לא יכולים להסתמך רק על המערכת הבריאות הציבורית.

נניח ואנחנו צריכים לעבור ניתוח או אפילו בדיקה באופן מיידי, ייתכן ואנחנו נוכל למצוא תור בהקדם בבית חולים ציבורי, אך גם ייתכן שלא, וזה יכול להשפיע עלינו מבחינה בריאותית כמובן. לכן, ביטוח בריאות פרטי יכול לעזור לנו במקרה כזה. שלא נדבר על כך, שאם אנחנו נדרשים לטיפול ארוך טווח, טיפול יקר, לא תמיד קופת חולים תוכל לממן לנו אותו, ולא תמיד נוכל לקבל את התנאים הראויים לכך במסגרת מערכת הבריאות הציבורית.

לכן, נכון לעשות ביטוח בריאות פרטי, גם אם זה אומר שאנחנו נדרשים לשלם סכום כסף מסוים מדי חודש לחברת הביטוח ולא תמיד אנחנו נשתמש בביטוח. כמו במקרים רבים, ביום סגריר הוא יוכל לעזור לנו.