הסיבות שבגללן אתם חייבים ביטוח רכב

השקעתם לא מעט זמן והרבה מאוד כסף, ובסופו של תהליך מורכב מצאתם את רכב החלומות שלכם. עכשיו, כשאתם מוכנים לעלות על הכביש ולנצל את המכונית הנוצצת שלכם, הגיע הזמן להיערך גם למצבים קצת פחות נעימים. אז איזה ביטוח רכב אתם צריכים, והאם הוא באמת הכרחי?

כדאי להכיר: סוגי ביטוח רכב

נתחיל מהיסודות. יש היום שלושה סוגי ביטוח רכב פרטי. ביטוח חובה הוא ביטוח שכל נהג בישראל מחויב לרכוש, ביטוח צד ג' מכסה נזקים שייגרמו לרכושו של צד שלישי במקרה של תאונה, וביטוח מקיף המכסה בנוסף גם נזקים שייגרמו לרכב שלכם, בין אם באשמתכם ובין אם בשל פריצה למכונית. כמובן שאין חובה לרכוש את כל הפוליסות, ולפני שתבחרו את התמהיל הנכון עבורכם רצוי להבין את המשמעות של כל פוליסה, את המחיר שתשלמו, את הכיסויים שתקבלו ואת המענה המדויק לצרכים שלכם.

מחפשים ביטוח? ערכו סקר שוק

בין אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח חובה בלבד ובין אם אתם רוצים להעניק לעצמכם כיסוי נוסף מפני נזקים אחרים שעלולים להיגרם, כדאי לבצע סקר שוק ולהבין מה האפשרויות שלכם וכמה תשלמו על הפוליסה בסוכנויות השונות. שבעת האלונים, עם צוות מקצועי ועתיר ניסיון, מציעה לכם מגוון ביטוחים ופוליסות בהתאמה אישית ועל פי הצרכים שלכם, ובהתאם תוכלו לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית ומשתלמת לביטוח לו אתם באמת זקוקים.

גבולות אחריות והשתתפות עצמית

לכל פוליסה יש הגדרות ברורות משלה, וכשאתם מקבלים את ההחלטה מומלץ להבין מה היא באמת מציעה לכם. למשל, חברות שונות מגדירות באופן שונה את גבולות האחריות שלהן במקרים שונים, וכך עשויה להיקבע תקרה של 250 אלף שקלים לכיסוי הוצאות לצד ג', לדוגמה, ואת הסכום הזה תוכלו להעלות (גם הפרמיה תעלה בהתאם). בנוסף כדאי לבדוק מה סכום ההשתתפות העצמית שלכם, כאשר לרוב מדובר על סכום בשיעור של כ-1,000 שקלים, בהתאם לסוג הרכב ולהיסטוריית התאונות שלו.

בשורה התחתונה: פועלים בזהירות

מעל לכל, כשאתם בוחרים פוליסה, ודאו שאתם מבינים היטב את המשמעויות שלה וכן שאתם בקיאים בכל האותיות הקטנות. זוהי הדרך היחידה לקבל החלטות מושכלות, לפעול בזהירות ולהגן על עצמכם גם במקרה של תאונה וגם במקרים אחרים, כמו פריצה אל המכונית. ככל שתהיו מדויקים וזהירים יותר מראש, כך תבטיחו לעצמכם הגנה טובה הרבה יותר.