חשוב לדעת: מה זה ביטוח צמ"ה?

ישנם לא מעט עסקים שבהם נעשה שימוש בכלי רכב מיוחדים. רכבים אלה מיועדים להובלה, להפצה וכן למגוון רחב של שימושים נוספים, בפרט בתחום ההנדסה האזרחית. ברשימה הזו אפשר לכלול שימושים כמו סלילת כבישים, בנייה ועבודות עפר, ואין ספק שרכבים אלה זקוקים גם לביטוח מותאם. כאן נכנס לתמונה ביטוח צמ"ה, ואם הפוליסה הזו לא ממש מוכרת לכם, בואו נעשה קצת סדר בבלגן.

אז מה זה ביטוח צמ"ה?

באופן כללי, ביטוח ציוד צמ"ה הוא ביטוח המכסה את הציוד המכני ההנדסי שלכם. זהו אותו ציוד כבד שאתם מניידים בין אתרים ולוקיישנים לשלל מטרות ושימושים. בשל אופי השימוש בכלים אלה, הם חשופים לסיכונים שונים, ובפרט לסיכונים הקשורים בפריצה או בפגיעות שונות. במסגרת פוליסת הביטוח שלכם תוכלו להתגונן למעשה מפני מצבים שונים, בפרט בפני רעידות אדמה, פריצות וגניבות, וכן בפני נזקי טבע, פגיעה בשמשות ועלויות הקשורות בתביעות משפטיות, חילוץ והזמנת שירותי גרר.

הכלים שניתן לבטח במסגרת הפוליסה

הציוד המכני המשמש את העסקים כולל, בין השאר, גם מנופים, מלגזות ועגורנים, ואלה הם הכלים שעשויים לספוג נזקים כבדים מאוד ללא כל התרעה מוקדמת, תוך שהם פוגעים גם בפעילות המקצועית של העסק. אם כן, ביטוח לציוד זה הוא חיוני, ובהתאם לתנאי הפוליסה תוכלו לקבל פיצוי אם ייגרמו נזקים כאלה ואחרים, והפיצוי תלוי בגורמים שונים, לרבות הכלי הרלוונטי, מועד הייצור שלו ואופן השימוש בו. כדי להבין מה האפשרויות שלכם וכדי לקבל את ההחלטות הטובות ביותר אתם מוזמנים להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם, וכן לקרוא עוד אודות חברתנו.

המצבים בהם הביטוח חיוני

את הציוד המכני ההנדסי אנחנו מוצאים לא פעם במפעלים ובמחסנים, בהם קיים צורך משמעותי ויומיומי במכשור להרמה ולהנפה. ציוד זה רצוי לבטח מבעוד מועד כדי להגן על העסק ועל הציוד החשוב כל כך. באופן דומה ניתן לבטח ציוד לפני תחילתו של פרויקט בינוי, וכן ציוד המיועד לענף החקלאות – ובפרט ציוד המיועד להשקייה, לגיזום, לדישון ואף לריסוס. יתרונותיו של הביטוח רבים וחשובים, ובהתאם אנחנו רואים כי מפעלים, רשתות מזון ואף רשויות מקומיות רבות דואגות לכיסוי שיבטיח להן ראש שקט יותר לכל אורך הדרך. כאמור, עם סוכן הביטוח המקצועי והמנוסה שלכם תוכלו לקבל את כל ההחלטות הנכונות, כדי לצאת אל הפרויקט הבא כשאתם מוכנים לכל תרחיש, גם לגרוע מכל.