מה לעשות עם הביטוח לאחר גריטת הרכב

הרכב ששרת אתכם בנאמנות במשך שנים רבות מסיים את חייו, בין אם בפתאומיות בתאונה שאחריה הוא מוגדר כטוטאל לוס או באיטיות עד שהוא כבר לא במצב לחזור לכביש.
רכבים ישנים מהווים סכנה לסביבה ומפיצים זיהום כבד ועשויים לסכן חיים וזו הסיבה שכאשר רכב שוהה זמן ממושך במוסך ועולה לכם ביוקר, גובה מכם זמן וכסף – כדאי לשקול להיפרד ממנו אלא אם כן כבר השמאי העריך את הנזק שלו ביותר מ-60%. כלומר – טוטאל לוס (אובדן גמור).
מה עושים עם רכבים ישנים וכיצד יש להתנהל מול חברת הביטוח בכל הנוגע לפוליסת הביטוח של הרכב? מידע חשוב לפניכם.

החזר כספי על אובדן גמור או להלכה

עקרונית אם נזקו של רכב נאמד ביותר מ-60% כלומר הוא הוגדר כטוטאל לוס, הביטוח אמור להעניק למבוטח שמחזיק ביטוח רכב מקיף פיצוי אשר נקבע לפי מחירון הרכב, כמו למשל מחירון לוי יצחק. כמובן שישנם קריטריונים שמשפיעים על ערכו של הרכב כמו קילומטראז', תוספות, מספר בעלים ועוד.
חשוב שתדעו שיתכן שאתם זכאים לפיצוי – החזר כספי – מהביטוח אם יש בידיכם ביטוח מקיף גם במקרה של מצב שמכונה אובדן להלכה – כאשר הרכב מאבד בין 40-50% מערכו ולמעשה כבר לא משתלם לתקן אותו או להוציא אותו לכביש וההחזר הכספי יהיה שווה לנזק המוערך לאחר שתמכרו את הרכב למגרשים שנמצאים בהסדר של הביטוח.
אך יש לבדוק את הנושא מול חברת הביטוח בהתאם לפוליסה וכמובן הנזק שהעריך השמאי בעקבות תאונה או פנייה לשמאי.

לאן שולחים רכבים שסובלים מאובדן גמור או חלקי?

בעבר פעלה בישראל תוכנית גריטה, אך כיום ישנם סוחרי רכב פרטיים – https://shlomobill.co.il/ –  שרוכשים רכבים ישנים או כאלה שהוגדרו כאובדן להלכה או כאובדן גמור ומשלמים לבעלי הרכב או חברת הביטוח – תלוי במקרה.
כלומר, רכב שמסכן את נוסעיו ואת המשתמשים בדרכים ושהוגדר על ידי שמאי כאובדן מוחלט או כאובדן להלכה יכול להימכר לצרכי פירוק או גריטה.
הכוונה היא שסוחרי הרכב, לפי מצב הרכב, מחליטים אם לתקן את הרכב (לרוב נפוץ באובדן להלכה) ולמכור אותו הלאה או לפרק את החלקים מתוך הרכב (נפוץ באובדן מוחלט) כדי להשתמש בהם כתועלת לרכבים אחרים. התשלום ניתן למוכר הרכב בין אם זה בעלי הרכב או חברת הביטוח, תלוי במקרה, כשהתעריף נקבע על פי פרמטרים שונים כמו שנת ייצור, דגם, מצב הרכב וכדומה. התשלום יכול לעבור באמצעים שונים כמו תשלום במזומן, צ'ק, אשראי או העברה בנקאית.
לתהליך פירוק רכבים יש השפעה חיובית על הסביבה ועל החברה היות והוא יכול לחסוך משאבים רבים אשר מוקצים לייצור מחודש של חלקים בתהליך שמזהם את הסביבה.
כך למעשה ממוחזרים החלקים חיוניים מרכב X לטובת רכב Y כאשר חומרי גלם שונים כמו הברזל של הרכב מועברים הלאה לצרכי התעשייה וחוסכים כסף וזמן ומשאבים בייצור מחודש.
חברות הרכב הרוכשות רכבים לגריטת רכב מעסיקות מכונאים מיומנים שידעו לתת אומדן לנזק מבחינת תועלת חלקיו השונים ולהעריך אילו חלקים לחלץ מתוכו לטובת רכבים אחרים.
יש לברר האם התהליך מתנהל ישירות מול חברת הביטוח או במקרה של אובדן להלכה לרוב הביטוח יבקש מכם למכור את הרכב לסוחר ולאחר הרכישה לקבל את שווי הרכב לאחר הנזק.
בדקו גם מה קורה במצבים של גרירת הרכב מכל אזור גיאוגרפי בארץ במידה והרכב אינו יכול לנסוע יותר בכביש.

חשוב לפנות לסוכנות ביטוח מובילה ואמינה אשר מיומנת להעניק טיפול אישי, מקצועי ומסור כך שתדעו שאתם בידיים הטובות ביותר בכל הנוגע לביטוחי הרכב שלכם ואל תתפשרו על אמינות הסוחרים להם תמכרו את הרכב במידת הצורך כדי שהחלקים אכן יפורקו במיומנויות וישרתו רכבים אחרים.

Write a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *